Paula Adina Ducan - Universitatea din Pavia, Italia

Am fost plecata cu Erasmus+ un an intreg la Pavia, in Italia, desi ideea mea initiala era sa stau doar in primul semetru. Am plecat pentru prima data departe de casa si a fost cea mai buna (si curajoasa) decizie pe care am facut-o in viata mea. Experienta Erasmus te invata multe, te ajuta sa cresti si mai ales te aduce mai aproape de oameni. Cand te vezi singur, intr-un loc nou, cu oameni si o cultura noua, nu poti decat sa te aproprii de cei care trec si ei prin ce treci tu: ceilalti studenti Erasmus. Sa iti faci prieteni internationali este foarte important, nu numai pentru a nu te simti singur, ci si pentru a avea o experienta si mai frumoasa. Eu am ajuns la concluzia ca nu locul face totul, ci oamenii de care te inconjuri. Cand am ajuns la Pavia nu am avut nicio expectativa, nu ma documentasem despre oras, nu stiam mai nimic, dar m-a surprins in mod foarte placut. Este un orasel medieval, de dimensiuni medii, in care te poti bucura de mai de toate. Plus ca esti la 20 de min cu trenul de Milano, orasul modei. Din propria mea experienta as spune sa nu va cazati decat la camin: Pavia este singurul oras care inca foloseste o ierarhie in viata de camin (de la cel care sta de cel mai mult timp in camin, la cel care abia acum a intrat), plus ca sunt foarte multe activitati, insa trebuie sa te bagi tu in seama cu ei si sa te informezi de ce se mai intampla prin camin.

Pe plan academic Pavia este una dintre cele mai bune Universitati din Italia si este chiar si printre cele mai vechi. La Litere profesorii sunt super, mai sunt si cei care nu prea vor sa te inteleaga (mai rar), dar acest gen de persoane le putem gasi si la noi, si peste tot. Materia in sine nu e grea, insa avem mai putine cursuri si mai multe credite la fiecare curs in parte (sunt chiar si de 12 credite).

Cand vorbeam cu fostii studenti Erasmus ma gandeam ca ne spun sa plecam asa, ca trebuie. Dar nu. Experienta Erasmus chiar este o experienta de viata pe care toti studentii ar trebui sa o faca. Te intorci schimbat, cu o alta viziune de viata si de viitor. Eu m-am intors cu prieteni noi (din toate partile lumii), multe amintiri, bani mai putini in buzunar, dar cu inima impacata. Am plecat singura, dar m-am intors cu mult entuziasm pentru viitorul meu. Once an Erasmus, always an Erasmus.

Paula Adina DUCAN

Studentă anul II
specializarea Limba și literatura italiană-engleză
Mobilitate de lungă durată la Universitatea din Pavia
Italia

întreg anul academic 2022-2023









Postări populare de pe acest blog

Apel candidaturi mobilități de studiu ERASMUS+ de lungă durată an academic 2024-2025

Apel candidaturi mobilități de lungă durată semestrul II 2023-2024

Apel candidaturi mobilități de lungă durată ERASMUS - martie 2023